lördag 12 januari 2013

SNORO

Dag 12
Natten mot dag 12 var en enda lång kamp mot en förkylning som ville bosätta sig i min kropp. Jag ville inte ta emot gästen så därför kämpade jag emot med näbbar och klor. Mitt bästa vapen i kampen heter Ibumax 400. Jag käkade pillren som godis. Min fru hjälpte mig dessutom genom att smörja in mina örsnibbar med handsprit! Riktigt vad det skall tjäna till vet jag inte, men hon påstod i sten att den husmorskuren håller bacillerna borta. 
Vaknade vid 6-snåret. Halsen var sträv, kände mig dessutom lite febrig och snoro. Dock inte värre än att jag joinade Henry M och Fredrik A på en något förkortad morgonlänk. Rätt kallt ute, men lyckligtvist nästan vindstilla. Vi sprang i pratfart längs plogade cykelvägar. Genade genom "Svidinabba". Konstaterade efteråt att min förkylning åtminstone inte förvärrats av länken. Värre blir det i morgon då det står backträning vid Roskgräve i min träningskalender. Resten av lördagen kommer att gå i vilans tecken. Fotboll (Jaro-JBK) och granplundring står också på agendan.

Saldo: 11,2 km

Totalt: 139 km

Mål: + 19 km

Kanon: Att jag med råge fick ihop min mil för dagen.

Kalkon: Att jag förlorade kampen mot förkylningsbacillerna. :-(

Inga kommentarer: