tisdag 8 januari 2013

PASSERADE 100

Dag 8
Sprang årets första Bosundrunda i morse. Startade som vanligt vid skolan strax efter 06:30. Rundan mäter drygt 8 km och är därför, med tanke på min utmaning, i kortaste laget. Hur som helst så kändes benen rätt fräscha efter gårdagens vila. Vädret var toppen, ett par minusgrader och bara lite blåst. Startade i ett hyggligt 5-minuterstempo, men lyckades inte hålla ångan uppe riktigt hela vägen. Medelfarten stannade därför på 5:12 min/km. Efter jobbet hämtade jag en ny överföringssladd till min Garmin-pulsklocka. Det finns faktiskt affärer med bra betjäning i Jeppis också! Tack Navitek!
På kvällen stack jag ut med HOP-HAB-grabbarna Bjarne H, Christer N, Bo L och Calle W. Vi sprang den vanliga rundan ut mot Schaumans och sedan Nordanvägen in mot stan. Bjarne blåste på rejält och Bo tassade efter med lätta steg. Calle och Christer tog det lite lugnare och brydde sig inte om att försöka hänga med. Jag lyckades hålla jämna steg med Bjarne och Bo, men hade det rätt jobbigt. Pulsen låg i slutet på ca 150 vilket inte var så konstigt då farten låg rejält under 5 min/km. Efteråt noterade jag att jag på årets åttonde dag hade passerat 100 km. Firade med en tallrik av min frus smarriga snålsoppa. Mums!

Saldo: 19,4 km

Totalt: 103,4 km

Mål: + 23,4 km

Kanon: Att jag lyckades hänga med i Bjarnes och Bos mördarfart.

Kalkon: Mitt lokalsinne är för bedrövligt. Lyckades virra bort mig i Kisor på väg till kvällslänken. :-/

Inga kommentarer: