lördag 19 januari 2013

PÅ SPÅRET

Dag 19
Sov på soffan i natt också, men till skillnad från de två senaste nätterna, gick det riktigt bra. Somnade faktiskt redan efter första resan i "På spåret" och kände mig därför rätt utvilad då väckarklockan skrällde klockan 6 i morse. Hade, som vanligt på lördagsmorgnarna, stämt träff med Henry M vid Kristallen. Termometern visade bara ett par minusgrader, men en kraftig sydvästlig vind och min pågående influensa gjorde att jag hade byltat på mig extra mycket. Fredrik A joinade oss lite längre fram. Vi lunkade framåt i prattempo. Henry hälsade som vanligt glatt på alla vi mötte eller passerade. Han tycks känna varenda  Jeppisbo den karln! Fredrik, som hade stämt "morgonträff" med sin svärmor, var tvungen att lämna oss redan vid Svedjenabba och ta en kortare väg hem. Henry och jag fortsatte längs den normala rutten till korsningen vid Sunds. Vi fick ihop dryga 12 km och kände oss båda rätt nöjda med dagens saldo.
I morgon står det igen "backintervaller vid roskgräve" på min agenda. Tror dock att jag, likt förra söndagen, byter ut roskgräve mot löpmattan i Fitness. Det funkade ju riktigt bra då!

Saldo: 12,2 km

Totalt: 192,2 km

Mål: + 2,2 km

Kanon: Att jag fick sova en hel natt.

Kalkon: Att jag missade 2 av 3 resor i "På spåret". :-(


Inga kommentarer: