torsdag 10 januari 2013

NYTT PERSONBÄSTA

Dag 10
Med tanke på dagens stora utmaning HOP-HAB CUP:s fjärde deltävling tillät jag mig sova en timme extra i morse. Det behövdes verkligen. På dagen värmde jag sedan upp med lite skidåkning i skolan tillsammans med mina elever.
På kvällen var det så tävlingsdags. Start och mål vid Brahes bastu i Vestersundsby. Alla löparna verkade väldigt taggade inför loppet. Jag startade bland de sista. Bakom mig hade jag bara Peter F, Grels V, Bjarne H och Bo L. Hoppades kunna persa på den 9,6 km långa sträckan och för första gången komma under 45 minuter. På vägen ut mot Schaumans blåste det rejäl motvind, men underlaget var bra, flåset och benen kändes okej. Passerade ett par av de löpare som startat före mig och kände att jag var bra på gång. Efter halva vägen fick jag dessutom springa i medvind så jag öste på för fullt. Efter ca 6 km:s löpning hörde jag ändå att någon kom upp bakom mig, någon som flåsade enormt. Vände mig inte om eftersom jag förstod att det måste vara Peter F som startat 1 min efter mig. Shit-pommfritt! Strax efteråt kom Bo upp och förbi oss båda. Han hade startat hela 4 min efter mig och hade ett helt annat driv i sitt steg. Imponerande! Sedan lade också Peter i en högre växel och passerade mig. Inte en chans att följa! Jag fick koncentrera mig på att klara mig under 45 min och att hålla Grels och Bjarne bakom mig. Det lyckades! Jag kom i mål på sluttiden 44:56. Kände mig jättenöjd med den.

Saldo: 9,6 km

Totalt: 121,2 km

Mål: + 21,2 km

Kanon: Personbästat

Kalkon: Att jag inte lyckades hålla Peter F bakom mig.

Inga kommentarer: