lördag 26 januari 2013

MEN IN BLACK

Dag 26
Somnade gott efter Skavlan i går kväll och sov sedan som en stock. Steg upp halvsju, åt lite och började leta efter mina träningskläder. Jag brukar i normala fall ha plockat fram allt kvällen innan, men slarvat denna gång. Hittade ändå rätt snabbt vad jag skulle ha på mig, men min pulsklocka var som bortblåst! Letade och letade. Noterade i sökandet att också minstingens säng var tom.  Äntligen tändes en lampa i min vindsvåning. Det är lilleman som har klockan. Han hade tydligen också lånat min träningsväska och i den hade jag lämnat klockan efter gårdagens Fitnesspass. Okej, kanske lika bra att springa utan klocka idag. Då slipper jag ju dessutom att bekymra mig över min rusande puls.
Ut på banan. Behaglig temperatur, men det blåste ordentligt söderifrån. Då jag kom till vår gemensamma samlingsplats, stod fyra frustande hop-habare och väntade på mig. Alla var exakt och jag menar verkligen exakt lika klädda. Helsvarta från topp till tå och upplysta av reflexvästar. Jag döpte genast dem till "men in black". Själv bar jag förstås en supertrendig orangefärgad Asicsjacka. Vi höll rätt bra fart. Gissade att vi snittade 5:40 mot vår normala "sexminuterperkilometerfart". Tony S, som hade pulsklocka på sig, förundrade sig över att Henry M och jag kunde uppskatta farten så exakt. Calle W fick hemlängtan efter drygt halva sträckan och genade hem till Svedjenabba, men vi övriga fullföljde som planerat. 
I morgon är det igen dags för backintervallträning, men efter det passet kommer en mycket efterlängtad vilodag. Jag har ju faktiskt inte vilat sedan min bröllopsdag den 17 januari!

Saldo: 14,2 km

Totalt: 267,0 km

Mål: + 7,0 km

Kanon: Att jag inte hittade min pulsklocka = skönt!

Kalkon: Att jag inte hittade min pulsklocka = irriterande!

Inga kommentarer: