torsdag 24 januari 2013

LURAD

Dag 24
Sovmorgon. Vaknade därför först halv åtta. Najs! Hela dagen tillsammans med mina trevliga rektorskollegor på skolbänken. Helt okej. Lunchade vid Sannis kök. Kalops med pannkaka till efterrätt. Supergott! 
Hemma igen vid femsnåret. Stärkte mig med en kopp Oboy och ett par mackor. Sedan var det dags för kvällslänk med hop-habarna. Rätt kallt, -11. Plockade upp Henry M vid Visasbacken och så lunkade vi iväg mot Kisor för att möta resten av gänget. Resten av gänget visade sig vara Bo L. Vi tre fortsatte längs den vanliga rutten. Mina ben kändes ovanligt pigga och grabbarna frågade om jag hade fullt upp resten av kvällen. Jag fattade nada och frågade:
- Hurså?
- Jo, för att du verkar ha så bråttom, smajlade de!
Lurad och ridå för mig. Saktade ner farten och tog det piano i fortsättningen. Väl hemma stjälpte jag i mig två stora glas Monivitamiinipore och sex stycken Rennie! Gissar att det var Sannis pannkakor som gjorde sig påminda.

Saldo: 12,2 km

Totalt: 242,8 km

Mål: + 2,8 km

Kanon: Sannis pannkakor med grädde och sylt.......mmmm!

Kalkon: Att grabbarna lyckades finta mig så kapitalt!

Inga kommentarer: