tisdag 29 januari 2013

LÅNGLÄNK 1

Dag 29
Back in business. Kände mig pigg som en mört då jag vaknade i morse, mums för vilodagar och en god natts sömn! I samband med morgonbestyren blev jag rejält skrämd av min fru som någon gång under nattens timmar flytt dubbelsängen och valt att i stället slagga på svärmors gamla soffa. Hon hade fått nog av mina timmerstockar. Jissus vad rädd jag blev då hon plötsligt uppenbarade sig bakom min gröttallrik!
Värmde upp med lite skidåkning i skolan. Eleverna klagade högljutt på det dåliga föret, men jag tröstade dem med att det är bara bättre träning om det går lite trögt! Innerst inne höll jag nog med dem. Skidåkning är ingen höjdare i blidföre!
Efter skolan passade jag på att ta en timmes tupplur. Innan jag begav mig iväg, spände jag mitt pulsbälte hårt över bringan. Det rådet hade jag fått av en god vän som hört om mina pulsbekymmer. Följde med pulsen noga de första kilometrarna. Lugn och fin låg den på 125 slag/min. Jippii! Pulsmysteriet löst! Hämtade Henry M. Vid hamnskogen joinade Grels V, Bjarne H och Bo L. Men bara för en kort stund. De tre gasade på som vanligt, medan Henry och jag tog det lugnare. I stället sprang vi lite extra på slutet. Väl hemma kollade jag min Garminklocka och kunde konstatera att årets första långlänk var ett faktum. Jag brukar dra långlänksgränsen vid 15 km och klockans gps visade 16,32. Härliga tider!

Saldo: 16,3 km

Totalt: 296,4 km

Mål: + 6,4 km

Kanon: Att pulsmysteriet löstes.

Kalkon: Att skida i blida.

Inga kommentarer: