lördag 5 januari 2013

EN GLAD ÖVERRASKNING!

Dag 5
Väckning klockan 6:00. Jag hade sovit dåligt pga att skavsåret på vänstra hälen plötsligt börjat "strama" under plåstret. Var därför tvungen att stiga upp mitt i natten och försiktigt, försiktigt pilla bort plåstret. Aaaaaajjjj! Göta Petter va man e pito! Min pappa brukar kalla mig för en fisitripp och tyvärr måste jag nog medge att han har rätt. Efter att jag lyckats pilla bort plåstret, kändes det mycket bättre och jag fick i iaf ett par timmars drömsömn. 
Tryckte sedan i mig en blåbärsyoghurt (stor favorit), drog på mig mina löparbrallor och begav mig ut i januarimörkret. Vid Kristallen mötte jag Henry M och Tony S, lite längre fram joinade Fredrik A och HOP-HAB:s, för tillfället starkast lysande stjärna, Bo L. Plötsligt var vi alltså fem glada laxar som lunkade fram längs Larsmovägen. Vilken överraskning! Morgonlänkarna brukar i regel inte locka så många. Att springa tillsammans är skitkul och kilometrarna flyger iväg.
Just idag kände jag mig ovanligt pigg i början och började springa baklänges, men kom snabbt på andra tankar då de övriga i gänget hotade att "tåra mig i diket" om jag inte genast upphörde med mitt pellejönsande.
Rättvända fortsatte vi längs Larsmovägen och efter en-och-en-halvtimmes debatterande och dryga 14 km:s löpning skildes vi åt som någorlunda goda vänner, nej jag skojar bara...riktigt goda vänner!
Väl hemma stuvade jag i mig 3 limpsmörgåsar, 1 ägg, 9 baconskivor, 2 glas Monivitamiinipore (brustabletter som blandas i vatten) samt 2 muggar juhlamokka. Avslutade skrovmålet med en stärkande karamell under läppen. Raap....det ska va gott att leva annars kan det kvitta!

Saldo: 14,5 km

Totalt: 72,0 km

Mål: + 22,0 km

Kanon: Att vi var så många och sprang i morse.

Kalkon: Att skavsåret på vänstra hälen inte förstår att jag har en viktig utmaning på gång.

Inga kommentarer: