torsdag 3 januari 2013

DUBBELPASS

Dag 3
Väckarklockan på 6:00 i morse. Off till Fitness Club, stans överlägset bästa gym! Kutade dagens första mil på löpmatta sida vid sida med Henry M. Lätt som en plätt, men inte så stimulerande att springa inomhus. Efteråt märkte jag att mina Adidas Adizero II av någon konstig anledning gett mig skavsår på båda hälarna. Fortsatte iaf skolös med lite styrketräning åt benen. Jag brukar göra det en gång i veckan. Helst skulle jag skippa styrketräningen helt, men alla förståsigpåare säger att den behövs. Gav därför vaderna, fram- och baklåren en rejäl genomkörare.
På kvällen var det dags för dagens andra pass tillsammans med tre "goa gubbar" från HOP-HAB TEAM. Förhållandena var helt perfekta, bara ett par minusgrader, vindstilla och framförallt välplogade cykelbanor! På ett huj hade jag inkasserat dagens andra mil. Nåja, att jag nu är rejält på plus beror nog mest på att jag, till skillnad från många andra donare, har ett superlångt jullov - 17 dagar! Egentligen tycker jag att jullovet är i längsta laget, men det ger mig onekligen fantastiska träningsmöjligheter. Nästa vecka lär det bli desto svårare att få ihop en mil om dagen! Därför är det supernajs att ha några kilometer till godo.

Saldo: 20 km

Totalt: 46,1 km

Mål: + 16,1 km

Kanon: Att jag lyckades genomföra två fina träningspass.

Kalkon: Skavsåren, framförallt det på vänstra hälen irriterar.

Inga kommentarer: