fredag 11 januari 2013

DAGEN EFTER

Dag 11
Nöjd och belåten efter gårdagens rekordnotering avslutade jag arbetsveckan som vanligt med ett kombinerat löp- och styrketräningspass i gymmet. Började med styrketräningen som jag ju inte gillar direkt. Benen fick sig en dryg halvtimmes genomkörare. Sedan sprang jag lika länge på löpmattan. Hade bytt ut mina Adidas-skor, som gav mig skavsår förra fredagen, till mina absoluta favoriter Saucony Kinvara 3. Skönare skor finns helt enkelt inte! Sprang en sk pyramid. Började med mattan inställd på 10 km/h. Ökade efter 5 minuter till 11 km/h och fortsatte upp till 14 km/h för att sedan trappa ner tillbaks till ursprungsfarten. Vet inte om pyramiderna gör någon nytta, men man får iaf lite variation i sin löpning.
Direkt efter passet kände jag att den förkylning, som jag under de senaste dagarna motat i grind med hjälp av diverse värktabletter, igen ville hälsa på. Det vill jag däremot inte! Nej, nej, nej! Tog därför ett rejält bastubad och rattade sedan min gamla Vento till närmaste apotek för att fylla på värkmedicinlagret. I kväll är det viloläge framför "Hauskat kotivideot" och "På spåret" som gäller. I morgon lördag är det igen dags för tidig morgonlänk med grabbarna/gubbarna i HOP- HAB.

Saldo: 6,6 km

Totalt: 127,8 km

Mål: 17,8 km

Kanon: Bastubadet i Fitness Club efter avslutad arbetsvecka och dito träningspass.

Kalkon: Förkylning i antågande.

Inga kommentarer: