torsdag 31 januari 2013

JANUARI I HAMN

Dag 31
Besiktningsday, part one. Nykter och i god tid off to sjukhuusi. Väl framme kunde jag konstatera att det var en populär plats. Fullproppat 20 min före öppningsdax! Tog det lugnt och andades djupt. Prick halv åtta öppnades dörrarna. Folk rusade in för att få maximalt låga könummer. Själv dök jag också in genom labbdörrarna. Lyckades komma på poängplats, sjätte. Bra start!
Hivade fram mitt onyttjade Kelakort från nittitvå till bruden i luckan. Sen gick allt överraskande smidigt. En syster pumpade mig på blod medan en annan fäste sugkoppar på bringa, hand- och fotled. Hela proceduren avklarad på en dryg halvtimme. Om en dryg vecka får jag svaret. Då är det besiktningsday, part two.
Off to jobbet. Hann lagom till första lektionen; Historia i sexan med dottning Elisabet I, Filip II och den spanska armadan. Efter skoldagens slut äntligen lite löpning!  Rätt slaskigt, men annars bra löpväder. Sprang hårdare än i går. Snittade 5:14 min / km på Bosundrundan (8,2 km). Pulsen normal och humöret på topp. Nu tänker jag ta en liten tupplur på skolhälsovårdarens besökssoffa. Resten av kvällen har jag vikt för kvartssamtal och för att lyssna till Christoph Treier. Han skall prata om självkänsla och självförtroende.
Förresten.... Nu har jag ju fixat en tolftedel av min utmaning! Utbringar därför en stilla skål med Ekströms sekamehu i rektorsexpeditionen. Skål!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 312,8 km

Mål: + 2,8 km

Kanon: Första månaden av min utmaning är fixad!

Kalkon: Dieselfarten, jag borde börja kunna snitta regelbundet under 5 min / km!

Inga kommentarer: