onsdag 30 januari 2013

BESIKTNING BOKAD

Dag 30
Kläderna från gårdagens långlänk hade knappt hunnit torka innan det var dags för min morgonlänk. Bilade för omväxlings skull till jobbet och startade därifrån i hyggligt tempo längs mörka och hala vägar i Bosund. Blåste kraftigt och nollgradigt. Jag startade med vinden i ryggen och löpningen flöt på bra. Pulsen stadigt på 130, nemas problemas! Efter ett par kilometer blev det motvind, men jag lyckades ändå hålla hyfsat tempo ända till mål. Gps:n visade en snittfart på 5,29 min/km, inget att skryta med men fullt godkänt.
På eftermiddagen ringde jag till arbetsplatshälsovården för att boka in min lekamen för en hälsobesiktning. Den förra har redan tretton år på nacken, så därför var det hög tid för en ny. Få se vad domen blir, jag bävar!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 304,6 km

Mål: + 4,6 km

Kanon: Att jag slapp snöovädret som drog in över bygden senare på dagen.

Kalkon: Oroar mig redan för besiktningsresultatet. Tänk om jag får löpförbud!


Inga kommentarer: